Technik administracji

Technik administracji jest osobą odpowiedzialną w firmie/instytucji za:Technik Administracji - assytentka dyrektora
  • interpretację i stosowanie przepisów prawnych z różnych dziedzin prawa;
  • przygotowanie projektów umów, porozumień, decyzji, regulaminów, instrukcji i innych dokumentów oraz aktów;
  • posługiwanie się wskaźnikami ekonomicznymi i metodami analizy ekonomicznej, finansowo-księgowej i dokumentacją księgową;
  • redagowanie pisma, korespondencję, sprawozdania, notatki służbowe;
  • sporządzanie protokołów, umów o pracę, regulaminów pracy i wynagrodzeń;
  • odpowiada za prawidłowe przyjmowanie, segregowanie i klasyfikowanie informacji.

Absolwenci szkoły policealnej kierunku technik administracji posiadają:

Pełne uprawnienia do podjęcia pracy w:

  • administracji rządowej i administracjach specjalnych;
  • jednostkach samorzędu terytorialnego – w urzędach marszałkowskich, urzędach powiatowych, miejskich, gminnych, w jednostkach organizacyjnych gminy;
  • samorządach zawodowych i gospodarczych;
  • przedsiębiorstwach;
  • organach organizacji społecznych i zakładach usługowych;
  • firmach ubezpieczeniowych, bankach, urzędach skarbowych.

Wszechstronne przygotowanie do wykonywania kluczowych zadań zawodowych:

  • gromadzenia dokumentacji i informacji, w tym informacji o charakterze ekonomicznym i statystycznym;
  • wewnętrznej koordynacji działalności jednostek organizacyjnych w celu udzielenia pomocy kierownikowi tych jednostek;
  • sporządzania sprawozdań i protokołów z posiedzeń i zebrań;
  • opracowywania projektów aktów administracyjnych;
  • prowadzenia postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej;
  • prowadzenia podstawowej dokumentacji księgowej;
  • planowania kosztów i przychodów;
  • gospodarowania majątkiem;
  • nadzorowania innych pracowników.

Wykształceni przez nas absolwenci szkoły policealnej kierunku technik administracji posiadają kwalifikacje w zakresie:

  • interpretowania i stosowania przepisów prawa, korzystania ze swoich praw;
  • kierowania się zasadami praworządności;
  • załatwiania indywidualnych sprawy administracyjne;
  • przygotowywania projektów umów cywilnoprawnych i innych dokumentów;
  • przygotowywania projektów aktów normatywnych i administracyjnych właściwych dla urzędu;
  • gromadzenia i wykorzystywaania informacji niezbędnych w procesach decyzyjnych;
  • interpretowania podstawowych pojęć i zjawisk ekonomicznych;
  • określania zasad organizacji i zarządzania podmiotów gospodarczych;
  • posługiwania się metodami analizy ekonomicznej i finansowo-księgowej;
  • posługiwania się dokumentacją księgową;
  • wykorzystywania ewidencji finansowo-księgowej w odniesieniu do jednostek i zakładów budżetowych oraz przedsiębiorstw;
  • organizowania pracy własnej i w zespołach, samodzielnego podejmowania decyzji;
  • kompetentnego przyjmowania i załatwiania interesantów;
  • stosowania zasad obiegu informacji w urzędach administracji publicznej i przedsiębiorstwach; prawidłowego przyjmowania, segregowania i klasyfikowania dokumentów;
  • prawidłowego przechowywania akt zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • prowadzenia korespondencji, redagowania tekstów i ich syntezy (sprawozdania, protokoły, notatki służbowe itp.);
  • przygotowywania narad, zebrań, konferencji, sesji itp.;
  • praktycznego stosowania norm obyczajowych i etycznych;
  • stosować elementy psychologii społecznej i socjologii;
  • publicznego prezentowania i obrony stanowiska urzędu, firmy;
  • komunikować się, wyszukiwać i przetwarzać informacje;

Po ukończeniu szkoły policealnej znajdziesz zatrudnienie przede wszystkim w biurach i urzędach, a w szczególności w:

 
  • urzędach miejskich,
  • urzędach powiatowych,
  • urzędach skarbowych,
  • zakładach budżetowych.